زمانی که به دنبال انتخاب موضوع پایان نامه در حوزه بازاریابی بودم، موضوعات زیر را خانم دکتر ناصری که رساله دکتری خودشان نیز در حوزه بازاریابی محتوایی بوده است برایم ارسال کردند. با توجه به اینکه در این مدت، کمتر دیده ام که کسی روی این موضوعات کار کرده باشد، به اشتراک گذاشتن آنها را خالی از لطف ندیدم؛ شاید برای کسی مفید باشد.
خانم محبوبه تائبی از پایان نامه خود با عنوان «شناسایی و اولویت بندی روش ها، فنون و ابزارهای بازاریابی کتاب از دیدگاه ناشران» با نمره بیست دفاع کردند. برخی از پیشنهادهایی پژوهش ایشان برای پژوهشهای آینده عبارتند از:
– بررسی ارتباط میان روشهای منتخب بازاریابی و میزان فروش کتاب
– بررسی تأثیر انواع تبلیغات رسانه ای در رفتار خریداران کتاب در صنعت نشر
– بررسی تأثیر انواع استراتژیهای تبلیغاتی و ترفیعی در بازاریابی و فروش کتاب
– بررسی تأثیر استراتژیهای بازاریابی بر وفاداری و رضایت خریداران کتاب
– بررسی مقایسهای اثربخشی روشهای بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم در جذب مشتریان در صنعت نشر
– تأثیر به کارگیری بازاریابی مستقیم در افزایش فروش کتاب
– مطالعه تطبیقی بازاریابی کتاب در ایران و اروپا
– الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژیهای بازاریابی اینترنتی در صنعت نشر
همچنین از جمله مهمترین پیشنهادهای پژوهشی حوزه بازاریابی محتوایی عبارتند از:
– بررسی اثربخشی راهبرد بازاریابی محتوایی از نظر سنجههای اثربخشی؛
– بررسی اثربخشی راهبرد بازاریابی محتوایی در میزان برندسازی کسبوکار؛
– بررسی کانالهای توزیع محتوا از نظر میزان تأثیرگذاری در مصرف محتوا؛
– بررسی فنون مورد استفاده در راهبرد بازاریابی محتوایی از نظر میزان اثربخشی بر مشتریان؛
– بررسی هزینه و زمان محتوای تولید شده در راهبرد بازاریابی محتوایی؛ و
– بررسی موانع، مشکلات و چالشهای به کارگیری راهبرد بازاریابی محتوایی.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.