امروز فایل صوتی از شاهین کلانتری در بین فایل های ذخیره شده ام در تلگرام به چشمم آمد که موضوع آن «زمان درست کتاب خواندن» بود. در این فایل صوتی جناب کلانتری معتقدند که به دلایلی نباید طبق عرف رایج، شب ها کتاب خواند و اصولا پیش از خواب زمان درستی برای کتاب خواندن نیست.

جدای از اینکه چه زمانی برای کتاب خواندن مناسب است و چه زمانی مناسب نیست، معتقدم که کتاب خوانی فعالیتی است که به مرور زمان، هر کسی خودش به تشخیص درست از زمان و مکان و شرایط آن می رسد. برای مثال من به مرور زمان متوجه شدم که برای من زمان درست برای خواندن کتاب های درسی، علمی، روانشناسی، رمان های فلسفی و جدی و اصولا کتاب هایی که نیاز به فکر کردن جدی دارند صبح است. در عوض برای مطالعه کتاب های مثل رمان هایی که جنبه داستانی دارند و صرفا برای سرگرمی خوانده می شوند، زمان شب برای من مناسب تر است.

بنابراین فکر می کنم اصولا زمان مناسب برای کتاب خواندن مطرح نیست، بلکه بسته به اینکه چه کتابی می خوانیم و اصولا در چه زمانی هوشیاری بیشتری داریم، می توانیم زمان مناسب خودمان برای خواندن را پیدا کنیم. برای من که صبح زود یادگیری برایم بسیار سریع تر است، صبح ها زمان درست است اما ممکن است برای شخص دیگری این زمان شب باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *