• در این نشست گفته شد که برنامه ها و سرفصل ها از علم روز عقب هستند و بهتر است که اساتید گاهی خودشان ابتکار عمل را به دست بگیرند و به سرفصل توجه نکنند. در این مورد خاطرم هست که در دوران کارشناسی، سه درس مختلف در مورد توسعه پایدار وجود داشت که دکتر زارعی نیز مدرس هر سه درس بودند. ایشان با توجه به اینکه بسیاری از مطالب در درس قبلی گفته شده بود، برخی از کلاس ها را به آموزش های کاربردی مثل نقد کتاب پرداختند که بسیار مفید بود.
  • آموزش ها توسط افراد متخصص انجام نمی شوند. واقعیت این است که بسیاری از سرفصل های جدید رشته باید توسط افراد متخصص و بین رشته ای انجام شود اما در برخی از موارد شاهد تدریس دروس تخصصی توسط اساتیدی هستیم که چندان در آن زمینه اطلاعاتی ندارند.
  • نکته دیگری که در این جلسه بسیار جالب بود این بود گرایش های رشته باید براساس بازار کار و نیاز دانشجویان طراحی شود.
  • همچنین دکتر ملکی در این جلسه اشاره کردند که در روسیه ارتقای اساتید براساس میزان اشتغال دانشجویان آنها انجام می شود و اینگونه نیست که اساتید هیچ مسئولیتی در قبال بیکاری دانشجویان خود قبول نکنند.
  • کمک گرفتن از کتابداران و دانشجویان در برنامه ریزی های درسی یکی دیگر از نکاتی بسیار خوب مطرح شده در این نشست بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *