پارسال در همایشی با تدریس دکتر معظمی شرکت کرده بودم. ایشان می گفتند فرض کنید در محل کار نشستید و شخصی در حالی که معرفی نامه ای از رییس جمهور یا وزیر در دست دارد به شما مراجعه می کند. در چنین شرایطی بسیاری از ما سعی می کنیم با خوشرویی برخورد کرده و کار آن شخص را به بهترین نحو انجام دهیم.

سپس پرسیدند حالا اگر کسی از جانب خداوند معرفی نامه داشته باشد و بیاید چه میکنیم؟ قطعا چند برابر احترام می گذاریم و تلاش میکنیم که از کار و خدمات ما راضی باشد.

بعد اضافه کردند که همه انسان ها بنده خدا هستند و روح خداوند در آنها دمیده شده است. سعی کنید به همه مشتریان و کاربرانتان به چشم فرستاده ای از جانب خدا نگاه کنید که اگر خدمات خوبی به او دهید خداوند خوشحال خواهد شد. با این نگاه دیگر هیچ کاربری را به چشم مزاحم نگاه نمیکنیم و سعی می کنیم به بهترین نحو کارمان را انجام دهیم.

این موضوع در کتابخانه های عمومی به خصوص اهمیت زیادی دارد. جایی که مخاطب ما گاه کودک است و گاه سالمندی که حوصله پیدا کردن کتاب در بین رده ها را ندارد. با وجود همه مشکلات موجود اما می شود با یادآوری اینکه کاربران فرستاده هایی از جانب خداوند هستند، برای جلب رضایت آنها تلاش کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *