شماره 29 نشریه سیاست نامه که در زمستان 1402 منتشر شده است، نتایج نظرسنجی از اساتید و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی پیرامون مهمترین و اثرگذارترین مقالات این حوزه در 45 سال اخیر را منتشر کرده است.

این نظرسنجی بهترین و موثرترین مقالات علوم انسانی ایران پس از انقلاب اسلامی و در بازه زمانی 45 سال اخیر را مورد پژوهش قرار داده است که 135 نفر از دانش پژوهان در آن شرکت کرده و فهرستی از 530 مقاله موثر را نام برده اند که 15 مقاله برتر آن به شرح زیر است:

یکی از نکات دیگر در این نظرسنجی، نویسندگان برتر یا دارای بیشترین عنوان مقاله بوده است که به ترتیب، جواد طباطبایی با 38 عنوان؛ حسین بشریه با 18 مقاله؛ عبدالکریم سروش با 14 مقاله؛ رضا داوری با 13 و محمدرضا نیکفر، محمود سریع القلم، داریوش شایگان و محمد مجتهد شبستری با 12 عنوان مقاله از برترین نویسندگان این حوزه در 45 سال اخیر بوده اند.

همچنین سه نشریه هسته که بیشترین مقالات مهم و موثر حوزه علوم انسانی در آن منتشر شده است، کیان با 27 عنوان مقاله، اطلاعات سیاسی اقتصادی با 25 و بخارا با 13 مقاله بوده است.

پرونده ویژه این شماره از سیاست نامه، به بررسی مقالات و آثار عبدالکریم سروش اختصاص داشته و خواندن آن به علاقه مندان توصیه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *