در محیط های اداری گاهی برخی از کارمندان رفتار خیلی خوبی با مراجعه کننده ندارند یا برخلاف قانون رفتار می کنند. اما در اینگونه مواقع معمولا واکنش کاربران سکوت است. در حالی که شاید اگر این موارد را به مدیر یا مسئول مربوطه گزارش دهند آن فرد هم به مرور اصلاح شود.

گاهی هم برعکس این موضوع اتفاق می افتد. کارمندی خوش برخورد است خدمات خوبی ارائه می کند. یا از اپلیکیشنی یا سایتی استفاده می کنیم که واقعا برایمان مفید است. کانال تلگرامی که مطالب خوبی دارد یا حتی نشریه ای که عضوش هستیم و هر ماه از خواندن مطالبش لذت می بریم. اما جالب است که در این موارد هم معمولا واکنشی نشان نمی دهیم.

نمیدانم ریشه این بی تفاوتی از کجاست اما فکر می کنم این بی تفاوتی ما علت برخی از مشکلات ماست. خوب است اگر کارمندی درست برخورد نمی کند یا خلاف قانون رفتار می کند حداقل در حد یک گزارش به مدیران اطلاع دهیم. یا اگر در اداره یا فروشگاهی حس خوبی دریافت می کنیم آن را به اشتراک بگذاریم. اگر اپلیکیشن یا کانال و صفحه ای مطالب خوبی دارد آن را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. فکر می کنم این کمترین کاری است که می توانیم برای آن فرد یا گروه انجام دهیم.

شاید یک استوری تشکر یا معرفی یک مجموعه چندان وقتی از ما نگیرد اما قطعا آن فرد یا مجموعه را به ادامه فعالیتش دلگرم می کند. پیشنهاد می کنم از امروز نسبت به اتفاق های مثبت یا منفی اطرافمان بی تفاوت نباشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *