اگر تجربه کار کردن در کتابخانه عمومی را داشته باشید، حتما به مراجعانی برخورد کرده اید که به دنبال اطلاعات خاصی هستند که سوال پرسیدن پیرامون آن از کتابدار برایشان چندان راحت نیست.
تصویر زیر را صفحه Librarianship Studies and Information Technology در لینکدین منتشر کرده است:
چنانچه در تصویر مشخص است، کتابداران در تابلویی با این عنوان «آیا برای پرسیدن مردد (موذب) هستید؟» لیستی از موارد حساس (مثل استرس، افسردگی، اعتیاد به الکل، طلاق و…) را که ممکن است افراد به دلیل حریم شخصی یا نگرانی از قضاوت دیگران از کتابداران نسبت به پرسیدن از کتابداران اقدام نکنند را همراه با رده دیویی مربوطه نوشته اند.
در پایین تابلو هم جمله زیبایی با این مضمون نوشته شده است که: به عنوان یک کتابخانه، ما اینجا نیستیم که قضاوت کنیم، ما اینجا هستیم که کمک کنیم.
اجرای همین ایده های ساده و خلاقانه که ناشی از شناخت چالش های مخاطبان و اندیشدن به آن است، به احساس بهتر مخاطب از استفاده از خدمات کتابخانه کمک زیادی می کند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.